beccasblogg-

Alla inlägg under januari 2015

Av Becca - 5 januari 2015 02:14

Asså... jag vet inte vars jag ska börja...
Jo nu vet jag... Gå på toa!!! Strax tillbaka!
Okej, detta kommer troligen bli ett långt kapitel med mycket känslor...

Självmord... det räcker med en person, sedan är man ärrad för livet. Det behöver inte ens vara en super nära kompis eller släkting. Det sätter ändå sina spår. Tanken på att en helt otrolig människa tar livet av sig får mig att må illa. Riktigt jävligt illa. Om jag kan förhindra självmord på något sätt alls så gör jag det.
Det är kanske därför jag bryr mig så jävla mycket. Ibland VET jag att ni är irriterad på mig för att jag bryr mig FÖR mycket. Men herregud, jag vet så jävla väl att ni lika gärna kan vara borta imorgon. Jag älskar mina vänner mer än något annat.
Jag tar lätt folk under mina vingar och visst kan det vara fullkomligt utmattande men man får så OTROLIGT mycket tillbaka.
Vi tar Vienne och flickan som jag inte ens kan namnet på, vi kallar henne Angel för hon är så jävla underbar.
Jag lärde känna båda två via Instagram. Något de har gemensamt är att de är två unga, helt fantastiska, tonåringar som har mer att ge än ett fullblod som fått havre och stått inne en hel dag. Men familj och samhället har totalt krossat dem.
Jag minns inte riktigt hur men plötsligt så skrev jag och Angel med varandra. När det plötsligt händer...
"If i don't post anything tomorrow, just assume that i'm dead. Move on with your life, love you all."
Hon svarade inte på kik, inte på instagram, inte någonstans alls.
Den dagen var fan en av de värsta jag varit med om. På lektionerna satt jag bara och skakade. Jag var så otroligt jävla skräckslagen. FY. FAN.
När jag slutligen får svaret: "I'm okay." Jag grät nästan av lycka. Hon lever.

På något sätt så tappar vi kontakt (detta hände på våren) och jag hör inte ett ord från henne på hela våren, sommaren, hösten och vintern. Allt jag kan göra är att hoppas på att hon lever och mår bra.
Tills i kväll när jag får ett meddelande... det är hon. Hon lever.
Efter att vi tappat kontakten så har hon åkt in på sjukhuset 5 gånger och det har igentligen bara blivit värre.
Men lyckan är ändå så sjukt jävla härlig, HON LEVER!
Jag är helt chockad över att hon faktiskt kommer ihåg mig! Svaret kommer rätt snabbt (på engelska då..) :
"Klart att jag kommer ihåg dig! Du fick mig att le när jag VERKLIGEN behövde det, du fick mig att klara av de värsta nätterna i mitt liv. Jag har aldrig sagt det men tack. Tack för allt du gjorde, Tack för att du räddade mitt liv."

Jag kan fan inte vara gladare... för känslan när någon tackar dig för att du räddade deras liv är fan den bästa känslan i hela världen...

(PS. Sofia, din fis. Jag älskar dig så jävla mycket...DS.)

Av Becca - 3 januari 2015 14:32

Har två hästrelaterade frågor/problem:

1: Hur i helvete får man bort intorkad lera och smuts lätt? Har stått och ryktat i tamefan en timme, vilket resulterar i en less häst. Att duscha häsfan är inget alternativ! Livrädd för vatten... måste ta tag i det där när vattenledningarna tinat..

2: Är det någon i Norrlands trakten (Helst i Västerbotten...) som har ett fleece täcke i typ XXL MED spännen som inte är allt för lätt att ta sig ur som jag kan få köpa för lite och ingenting (150kr - 200kr)
ELLER är det någon av ni läsare som vet av någon hemsida där man kan köpa detta?
Ni borde ju veta om ni bor i samma kommun som jag så eh... hör av er!!
Jag måste måtta de exakta måtten men skulle gissa på en stor Large...

Kramen!

Av Becca - 2 januari 2015 14:50

Tack Sofia för den lilla hälsningen du lämnade... love u.

Ehm ja, jag har bestämt mig för att helt enkelt lära farmors hund (Bonnie) ett nytt tricks. Alltså, på kommandot/frågan: "Hur gör flickorna i Småland?" Så kastar sig hunden på rygg ;)
Nu kommer säkert några och bli sura meeen SUCK IT UP! Valet stog mellan Småland, Stockholm eller Skåne.
Så med tanke på att jag har släkt och vänner i Småland så landade valet där xD

När jag blir äldre och skaffar egen hund ska jag lära den att hämta öl från kylskåpet... Sounds good!?

Ajja, drog just i mig en stor kopp kaffe med massvis av socker och mjölk i hopp om att jag blir lite piggare...

EY! GOTT NYTT ÅR PÅ ER! MINA SMÅ SKITHÖGAR! LOVE YOU LOTS!???

Tidigare månad - Senare månad

Becca

Hej och välkommen!

Lever i Norrland och har hästar som hobby!

Läs mer om mig i inläggen ;D

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Vilket tema på nya headern?
 Hästar
 Romantik
 Lantligt
 "Djup"
 "Dikter"
 Poems ^^

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Gästbok!

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards